Dag weekend, Hallo maandag - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Dag weekend, Hallo maandag - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Dag weekend, Hallo maandag

Blijf op de hoogte en volg Denise

24 September 2012 | Frankrijk, Troyes

Het weekend zit er weer op.

Vrijdagavond waren Suus en ik uitgenodigd door haar buurman Mathieu en zijn vriendin (waarvan zowel Suus en ik de naam niet meer weten). Deze vonden het een traditie om de buren uit te nodigen voor een hapje en een drankje om elkaar eens te leren kennen.

Wat later op de avond vond de buurman dat we nu dan toch echt Frans moesten gaan praten (aangezien we tot die tijd alles in het Engels hadden gedaan). Dus toen ik weigerde en verder in het Engels bleef praten, ging hij t vertalen in het Frans. Reactie van mij: ik ging gewoon zo snel engels praten, dat zelfs hij het niet meer kon vertalen.

Zaterdag zijn Suus en ik de stad in gegaan, want er moet natuurlijk ook geshopt worden hier. Er bleek 'Fête de la Gastronomie' te zijn. Wat inhield dat er een paar kraampjes stonden waar je wat kon proeven en kopen.

Ons oog viel op de champagne-kraam. Nadat wij na kort voordringen aan de beurt waren en net onze sample wilden nuttigen. Kreeg ik een microfoon in mijn gezicht geduwd. De man die de microfoon vast hield liep al de hele tijd de kraampjes te promoten, maar stond nu ineens naast ons. Microfoon man: 'Est-ce que ce bon?' Ik: Je ne sais pas'. Aangezien ik nog niks had geproeft. Mircofoon man: 'Goûtez!'

Na verder wat gebrabbel. Vroeg hij iets waar ik niks van kon maken. Toen kwam hij erachter dat we geen Fransooze waren en waar we dan wel vandaan kwamen. Nou, Nederland, hea.
Meneer wist wel een woord in het Nederlands: Dankje!

'S avonds waren we met een aantal andere Erasmus studenten gaan stappen in de bar Tricasse. Deze trekt twee doelgroepen: Studenten (mensen van mijn leeftijd) en vieze mannetjes van rond de 40.

Zondag was een rustig dagje. Was pas uurtje of half 3 thuis, omdat ik bij Suus had overnacht.

Voor zover mon week-end!

Vandaag weer vol aan de bak. van 8.00 tot 11.15u Droits de contract en van 14.00u tot 17.15u de eerste les Analyse stratégique.
In de laatste les staken weinig mensen hun handen op voor antwoorden. Reactie van de leraar: ik maak een propje en ik gooi em naar je hoofd. Bij wie die uitkomt, moet antwoord geven.

Dusja, nu zit ik weer op mijn kamertje en ga ik zo maar is wat koken. In ieder geval aardappels met een hamburger. Want van de aardappels heb ik nog een kilo of 4,5. En heb momenteel nog 9 hamburgers in de vriezer. Nu nog mijn groente uitkiezen.

Toedeldokies!

  • 25 September 2012 - 09:45

    Arnie:

    Hey Levensgenieter,

    Dus elke ochtend geen half volle melk bij het ontbijt, maar overheerlijke champagne. Vergeet niet je pinkje hoog te houden als je drinkt. Moet wel in stijl gebeuren.

    Gr, @rnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 10803

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: