Clès de Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Clès de Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Clès de Troyes

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 September 2012 | Frankrijk, Troyes

Het feest van het jaar. Het feest waar iedere student, Erasmus of Frans, hun hele verblijf naar uit kijkt. Het feest waar je bij had moeten zijn om het te snappen. What happends in that building, stays in that building!

Natuurlijk is al het bovenstaande zwaar overdreven. Het zal is niet zo zijn.

Gisteravond was er dus een feest: 'Clès de Troyes'. Wat het inhoudt en de achterliggende gedachten is, dat zou ik niet weten.
Maar het was wel alleen voor studenten, want deze groepering moet namelijk zo nu en dan beloont worden voor hun harde zwoegen op school.

Suus, ik en nog 3 Nederlandse meiden vertrokken naar het feest. Deze was niet lastig te vinden, aangezien er uit alle steegjes wel kleine groepjes kwamen en allemaal in dezelfde richting liepen.

Eenmaal aangekomen stonden er zig-zag hekken. Na flink geduw en getrek, waren we toch heelhuids binnen gekomen.

Van buiten was het een groots gebouw, maar binnen merkte je pas echt wat voor een groot gebouw het was. En deze was natuurlijk goed gevuld met studentjes.

Bier koste er maar 1,50 aan het begin van de avond en werd verlaagd naar 1 euro. Hé, wat vervelend, zeg! Ow, en een aantal mensen kregen er een opblaas gitaar bij. Ik was één van die mensen. Altijd leuk voor in mijn kamer.

Ze draaide zelfs goede muziek, wat inhoudt dat er niks Franstalig werd gedraaid. En ook geen oppan gangnamstyle!

Om half 4 besloten Kitty, Suus en ik dat we het wel weer hadden gezien.
Eenmaal aangekomen in Suus haar appartement hebben we daar ter plekke maar besloten dat het waarschijnlijk verstandig was dat ik bij haar bleef slapen.

Vanochtend ging de wekker om 11u, want we hadden een les om 14.00u. Wij waren er heilig van overtuigd, dat zoiets prima ging. NAIEF!

Achja, gemotiveerd door: 's avonds een vent, 's ochtends een vent! In dit geval dan ''s avonds een grote meid, 's ochtends een grote meid!' Zijn we braaf naar de les gegaan.

Dus nu ben ik weer thuis in mijn kamertje! En ga ik vanaaf lekker niet meer weg. Kijk online wel een filmpje met een lekker bakkie thee haha!

Maar zulke feesten mogen zeker vaker worden gegeven!

À bientôt!

  • 28 September 2012 - 20:23

    Samuel:

    Gangnamstyle is Koreaans droppie x

  • 01 Oktober 2012 - 21:01

    Madelon:

    Pas een beetje op voor geluidsoverlast met die electrische gitaar van je!
    heahea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 10786

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: