Al 3 weken hier. - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Al 3 weken hier. - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Al 3 weken hier.

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 September 2012 | Frankrijk, Troyes

Bonsoir à tous,

Nadat ik vorige week vrijdag uitbundig had gevierd nooit meer om 8 uur op school te hoeven zijn (dit was namelijk 1,5 week lang het geval), kwam ik er in het weekend achter dat de enige dag die ik deze week les had, moest beginnen om 8 uur!

Woensdag begon mijn dag dus vroeg. De lesdag begon met het o zo leuke vak 'Marketing stratégique' dat ik in het Frans volg. De leraar is een gruwelijke zenuwpees, die lijd aan verbale diarree. Dus uiteindelijk ligt de focus op zijn trillende handjes en vinger gesnift (sniften = ruiken), want dat is een van zijn trekjes.

Na 2,5 uur van trekjes en veel informatie kregen we een aantal opdrachten om te maken. Susanne en ik gingen samen aan de slag en vonden dat we goed bezig waren. We waren op tijd klaar en lieten de antwoorden lezen aan de leraar. Deze waren in het Engels, want als we het in het Frans hadden moeten doen, had ie lang kunnen wachten!
De leraar begon aandachtig te lezen en kwam met de conclusie: Het is niet fout wat jullie hebben opgeschreven, maar er zijn andere antwoorden...

Om 14.00u had ik mijn eerste les 'Contract of Sales' in het Engels. Het is altijd maar afwachten of het Engels-engels is of Frans-engels. De lerares begon en het was gelukkig Engels-engels, op een paar woorden na. Zoals 'seed' ipv 'said', 'contrac' ipv 'contract', 'produc' ipv 'product' en andere woorden waar de klemtoon verkeerd werd gelegd. Niet dat ik nou zo perfect Engels spreek met de juiste uitspraak. Maar dit was in het begin grappig en na 3uur lichtelijk storend, vooral omdat ze een flinke tekst ging citeren en ik een aantal woorden heb opgeschreven die op papier niet bepaald Engels lijken.

Vandaag was het een relaxed dagje. Lekker uitslapen tot een uurtje of 11. En dan 'lekker' een douche nemen. In de douche hebben we 2 douchekoppen. Een regendouchekop en een smalle die water naar voren spuit. Normaal gesproken kijk ik altijd of die smalle naar de muur gericht staat, aangezien anders heel de badkamer nat wordt. Helaas was dit vanochtend niet het geval. Ik wilde de douche alvast aanzetten, zodat deze warm kon worden. Dus terwijl ik met al mijn kleren nog aan de douche aan zetten, kreeg ik een heerlijke straal met koud water in mijn gezicht. Wakker was ik toen wel. En mijn kleren meteen gewassen.

Dus dat is weer wat geleerd. Altijd even dubbel checken.
Oja, erwtjes kunnen aanbranden. Weet jij t, weet ik t. Ze branden alleen aan als je ze niet goed genoeg roert, aldoende leert men, nietwaar!

En om jullie even lekker te maken. Hier scheen de zon vandaag! Dus heb smiddags heerlijk 2 uurtjes in de tuin zitten genieten, geen wolkje aan de lucht en met mijn reflecterende benen heb ik vast nog signalen uitgezonden naar het heelal.

Morgen weer geen school. 'S avonds naar Suus haar nieuwe buurman en zijn vriendin toe om een drankje te nuttigen en daarna lekker borrelen in Troyes.

Salukkes!

  • 21 September 2012 - 12:28

    Madelon :

    Is die foto om me jaloers te maken? Lekker met een boek (nederlands! haha) in de zon.
    Groetjes van Madelon vanuit een grijs Breda

  • 22 September 2012 - 11:45

    Wendy Van Gangelen:

    Hi,

    Nou, volgens mij ben je meer vakantie aan het vieren en dan nog klagen ook dat de enige dag in de week dat je naar school moet dat je moet beginnen om 8 uur.......

    Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je ook nog van de zon kunt genieten. Met Susanne leuke dingen doen is ook gezellig. Jij vermaakt je wel!

    Je wilt niet weten wat ik allemaal niet kan laten aanbranden......witte bonen in tomatensaus en je raadt het al ......door niet te roeren. Al doende leert men en weet je er kan altijd wel eens iets aanbranden dat kan altijd gebeuren. Hier gebeurt dat soms ook nog hoor!

    Groetjes,
    Wendy, Joost en Stijn

  • 23 September 2012 - 11:18

    Oma-oma:

    Hoi Denise,
    Omaoma vindt het hartstikke interessant om je "waarbenjij" te lezen en ook hartstikke leuk!
    (we zitten achter de computer in Rijckehove) Oma vindt de foto's ook heel leuk.
    Dikke kus van oma-oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 10787

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: