Alweer 2 weken hier - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken hier - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken hier

Blijf op de hoogte en volg Denise

18 November 2012 | Frankrijk, Troyes

Bonsoir à toutes et tous,

De eerste 2 weken na mijn weekje vakantie zitten er weer op. Het zou best wat sneller mogen.

School is niks verandert na mijn terugkomst, maar heb er wel een lievelingsvak bij: Engels!
Het is een eerste jaars toerisme klas waar wij bij zitten, dus het niveau is uitermate laag. Maar dat maakt niet uit, want ik krijg er wel studiepunten voor. En natuurlijk leer je altijd wel iets...

De enige die blij is met ons in de les is de lerares zelf, omdat we goed meedoen, we werken snel en doen veel en ze vind ons engels 'advanced'. En wij zijn niet bang om in een groep te praten, maar dat hoef je daar ook niet want iedereen praat sowieso slechter Engels dan jij.

Gisteravond waren Susanne en ik uitgenodigd om bij Willeke te komen eten. Aangezien dat zij graag kookt, sla je dat niet zomaar af. Dus we hebben een heerlijke prei ovenschotel gegeten met een glaasje witte wijn. Pinkie omhoog en proost.
Daarna hebben we met zijn 3'en een potje Risk gedaan. (Ik vroeg mij gister af waarom ik eigenlijk nooit Risk speelde, aangezien wij dit spel thuis ook hebben, maar hier was ik na 3 beurten al achter). Wat is Risk een stom spel en je mag je niet overgeven als je geen zin meer hebt, omdat je weet dat je gaat verliezen. Want zo onsportief ben ik!
Uiteindelijk won Willeke, good for you girl!

Daarna zijn we met zijn 3'en naar Kitty gaan ophalen om de avond af te sluiten in de stad. Eerst 2 potjes pool gespeeld. Het koste heel veel moeite om die ballen er met beleid in te krijgen, maar het doek is nog heel. Tip: Krijt op tijd! Ooh en de tafel was koud. Oplichters!

Vervolgens hebben we onze tocht voortgezet in de Coton club. Het is in een soort van kelder, maar het is er echt tof. En niet belachelijk duur, moet wel leuk blijven natuurlijk.
Susanne, Kitty en ik waren op bier overgegaan. Willeke bleef stug wijn drinken op ons biertempo. Toen we aan het eind van de avond naar huis gingen, moest Willeke haar fiets van slot halen, na drie pogingen dacht mevrouw dat ze hem dan echt van slot af had, maar helaas ze had em weer opslot gezet. Aangezien ze bij mij in de buurt woont, ben ik maar meegefietst tot aan haar huis, omdat ik anders bang was dat ze de poort niet zou halen. Van links, naar rechts, door rood, net niet tegen de stoeprand! Volgende keer krijgt zij gewoon water, want dat is me net iets te spannend.

Achja, we hebben ons weer vermaakt van het week-end. Morgenochtend meteen met Engels beginnen, dus ik hoef niet bang te zijn voor een ochtend humeur!

Bon nuit!


  • 22 November 2012 - 12:13

    Madelon:

    bonjour,
    la voiture est prépareé pour la France, elle manque seulement d'une plaque d'immatriculation francaise.
    En ce moment c'est la seule difference, ahah. <--- fransen lachen andersom
    Salut de Madelon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 10788

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: