Mes parents! - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Mes parents! - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Mes parents!

Blijf op de hoogte en volg Denise

27 November 2012 | Frankrijk, Troyes

Er is wederom een week-end voorbij. Al ging dit weekend we heel rap.

Mijn lieve papsie en mamsie zijn, zonder fout te rijden, naar Troyes (en in mijn geval: Saint-André-les-Vergers) gekomen voor een lang week-end.

Er is geen minuut verspeelt in deze paar dagen:
Zaterdag zijn mijn ouders om 14.00u gearrveerd in het toen 10 graden warmere Troyes. Na het uitpakken van mjn Sinterklaas kado'tje en het opbergen van het verdere levenspakket zijn wij 'downtown' gegaan in Troyes. Hierna hebben wij onze reis vervolgd richting het Balladins hotel, die een perfecte ligging heeft naast de KFC. Waar wij dan ook gegeten hebben. Na het luxueuze diner zijn we boodschappen gaan doen en hebben we mede 10 sixpacks water ingeslagen. (Hartstikke fijn, aangezien dit nogal lastig fietst). In de Carrefour was er een kertsafdeling en ik heb nu al een prachtig klein boompje in mijn kamer staan! De dag sloten we af met een ijsje bij de Mac en een bakkie leut bij mij thuis.

Zondag was de planning om een rondje meren te rijden met de auto, aangezien deze niet bepaald naast de deur liggen. Het was kei koud en het water stond super laag. We hebben het rondje voor de helft gedaan en zijn daarna naar een dorpje gegaan waar ze 'Molens' zouden hebben. Dit bleek er maar één te zijn. En die was natuurlijk van een ras echte Nederlander. (Je komt ze ook overal tegen). Hij had de molen zelf gebouwd, het is zijn hobby. Want hij heeft ook nog een eigen bedrijf verderop in het dorp.
'S avonds waren we uitgekakt neergestreken in de Flunch om een heerlijke maaltijd te verorberen. Plus een desert natuurlijk!

Maandag moest ik naar school van 09.45-11.15 tot 14.00-17.15u. Dat was natuurlijk wel een domper. Maar Suus en ik zijn in die 3u samen met mijn ouders gaan lunchen in de stad. Gezellig!
Na school zijn we een kijkje gaan nemen bij het outlet centre, aangezien ze hier veel merken hebben voor een lagere prijs. We waren er best laat dus zijn er maar een uurtje of anderhalf geweest. Daana heb ik de bowlingbaan, de schaatsbaan en het grote park laten zien.
We hebben de dag gezond afgesloten bij de Mac!

Vandaag zijn we 's ochtends vroeg vertrokken naar het outlet centre. Alhoewel de kledingstukken zijn afgeprijst is het nog steeds rete duur. 50% korting is natuulijk heel fijn, maar niet als het shirt 400€ kost en dan 'nog maar' 200€. Ik heb er toch een nieuwe winterjas gescoord, met dank aan paps & mams en zelf nog een tasje gekocht.
Daarn zijn we het centrum nog ingegaan om iets te terug te geven. Rudolf en ik stonden nog geen 5 seconde op de stoep met alarmlichten kwamen er al twee politie-agenten aan. Bzzz raampje naar beneden: Blaa blaa Frans blaa blaa. Het was dan een soort van oke. Komt er een politiewagen aan, stopt, Bzzzz raampje naar beneden: blaa blaa Frans blaa blaa. In die 2 minuten hebben we 4 agenten gezien en er 2 gesproken, vermoeiend. Hierna zijn we gaan lunchen bij de Flunch, zijn we doorgegaan naar mijn huis. En hebben we afscheid genomen rond 14.15.

Ik heb een uitermate goed, super, geweldig, top weekend gehad! Nu: Back to life, Back to reality haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 10794

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: