Encore 2 semaine! - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Encore 2 semaine! - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Encore 2 semaine!

Blijf op de hoogte en volg Denise

09 December 2012 | Frankrijk, Troyes

Zo, zijn we weer. Heb een redelijk rustige week en rustig week-end gehad.

Woensdag was een leuk en minder leuk dagje. Het begon met de presentatie die Suus en ik moesten geven over 'Adventure Tourism'. Wij netjes aangekleed, want we zouden die Franse studentjes wel eens laten zien hoe je netjes en professioneel moet presenteren.

Eenmaal op de 3e verdieping (zucht) aangekomen, zien wij onze Engels docente (Die lijkt op Sara Gilbert van de serie 'Rosanne') nogal verdrietig aan haar bureau zitten. Terwijl ze tot nu toe altijd vrolijk was geweest.
Toen eenmaal de klas compleet was, deelde de docente mede dat onze school ESC Troyes haar nog niet had betaald. Suus en ik dachten dat dit alleen gold voor november. Nadat wij na de les met haar hadden gesproken bleek zij aangenomen te zijn in September en nog geen enkele maand terug heeft gezien. En dit is dan een Particuliere hogeschool in Frankrijk. Waarvoor de studenten +- €10.000 betalen per jaar. Lijers!

Ps. De presentatie ging niet zoals verwacht, maar hebben als nog 20/20 punten behaald. Hah!

Woensdag was het natuurlijk ook Sinterklaas. En als echte jong volwassenen vier je dit uiteraard met een Surprise. Om 19.30u gingen Suus, Willeke, Stephanie en ik gourmetten bij Kitty thuis. Na lekker te hebben gegeten, gedronken en uiteraard gelachen gingen wij over op de surprises. Eerst begonnen wij dit deel van de avond met het openen van de champagne fles, want dit is typisch Sinterklaas op zijn Frans.

Kitty had de meest stoere surprise van allemaal gemaakt. Een schaap met een joint. Deze was voor Susanne Schaap, obvious!

Ikzelf heb er 2 Macarons bereidingspakken aan over gehouden en een pakket met spuitmondjes, want ik vind het ZO leuk om te koken en te bakken. Maar niet hier in Frankrijk!

Suus kwam na het surprise gedeelte met het idee om te gaan Karaoke, aangezien het iedere woensdagavond karaoke is in de Manhattan bar. Kitty en ik waren er voor in. Stephanie ging wel mee, maar wilde niet zingen en Willeke wilde mee, maar om te zingen moesten er nog een aantal drankjes in. Kan voor gezorgd worden natuurlijk.

Eenmaal bij de Manhattan bar bleek de karaoke minder eng dan gedacht. Je stond in een hoek van het café, het was redelijk donker en met je rug stond je naar de mensen. Mooi zo.
De liedjes die wij kozen waren misschien niet zo aannemelijk om door ons gekozen te worden maar ach. Zal proberen te herinneren wat we aan de DJ hebben gegeven: Limp Bizkit - Behind blue eyes, Queen - I want to break free, Girls aloud - Jump, Bonnie Tyler - Total eclips of the heart, Eminem - lose yourself, George Michael - Last Christmas. Dit waren ze volgens mij.
Uiteindelijk hebben we alleen Limp Bizkit en Queen gedaan, omdat we te lang moesten wachten. En zijn we na Queen naar huis vertrokken.

's Avonds had het flink gesneeuwd, wat niet in de weersverwachtingen was aangegeven, dus dat was een verrassing 's ochtends. Tegen 14.00u was alles weer gesmolten. Vrijdagmiddag ben ik met Suus de stad in gegaan. Heb ik voor het eerst glüh wein gedronken, maar dat snappen ze hier niet. Het is 'Vin Chaud', weten we dat ook weer. Daarna zijn we ergens anders Panini's gaan eten, want een mens moet ook eten war. Vervolgens zijn we naar Sephora gegaan: hele mooie winkel, maar erg duur en de beveiliging bleek ons erg jatterig eruit te vinden zien, want die heeft ons door de hele winkel gevolgd.
Daarna zijn we naar Suus haar huis gegaan hebben een beetje gekletst, ben daar uiteindelijk blijven eten en hebben een aantal afleveringen van de 'Bad Girls Club' gekeken. Ook leuk!

Zaterdag ben ik voor het eerst naar de Aldi gegaan, want die was sinds 5 december geopend. En was in de bouw toen ik hier kwam.
's Avonds heb ik een filmp gekeken 'Mirror Mirror' en toen ik mijn glas ging bij vullen had ik op de heenweg niet gezien wat ik op de terug duidelijk wel zag. Wederom een dikke, vieze, vette, gorre spin die 'rustig' (waarschijnlijk de broer van Spinzilla, klaar voor de aanval) om het hoekje zat. Kon bijna een nieuw glas vullen, want schrok me kapot! Gelukkig had ik mijn vaders slippers aan en kon ik em in een stap pletten. Ja, want naast de 2 fleech truien die ik van em heb, heb ik nu ook zijn slippers haha.

Dat was t weer, tot zover mijn spannende leven in Troyes.

Au revoir! klinkt als Ooievaar!

  • 10 December 2012 - 20:03

    Madelon:

    Haha, wederom een leuk verslag en ook leuk dat je er foto's bij hebt gedaan.
    Je boft maar weer met je vader's slippers. Ik had ze in de vuilnisbak van het hotel willen achterlaten.
    Dit was voor de slippers vast en zeker de eerste keer dat ze een spin hebben "geterminated".
    Toen deze slippers nog met je vader rond liepen, gingen ze altijd in tegenovergestelde richting na het signaleren van een spin. Ik zeg applaus voor jou en de slippers!!!
    Groetjes van de directrice van de spinnen-uitlaatservice.

  • 10 December 2012 - 23:07

    Rudolf:

    Tip: hoe maak je een bewaker gek: extra rondjes lopen, versnellen, splitsen, omkeren! En herhaal dit 5 keer. Net zo lang tot hij helemaal kierewiet is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 10785

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: