Mijn eerste week overleefd! - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Mijn eerste week overleefd! - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week overleefd!

Blijf op de hoogte en volg Denise

08 September 2012 | Frankrijk, Troyes

Bonjour à tous,

Mijn aller eerste week zit er weer op. Het is duidelijk vermoeiender dan in Nederland. Je spreekt drie talen op een dag, de lessen duren hier 3u. Eerst 1.5u dan een pauze van 15min en dan het volgende 1.5u, vervolgens heb je uur middagpauze en moet je weer 1.5u, 15 min pauze en de laatste 1.5u. En dat is dan een volle dag. Dus je bent op school van 09.45 tot 17.15. Gisteren was mijn langste dan: moest om 8u op school zijn en was om 17.45 klaar. Zo is je dag ook weer gevuld :).

Vandaag heb ik maar eens geprobeerd uit te slapen, dit zou beter gaan met gordijnen, aangezien het al vanaf een uurtje of 7 licht begint te worden en mijn luiken niet zodanig aansluiten dat het donker blijft.

Ach ja, voordeel: mijn kleren zitten nu al in de wasmachine (waaronder mijn broek, mama!) en ik heb al lekker kunnen douche.

Verder op de planning staat vandaag: mijn kamer opruimen en schoonmaken, proberen nog een wasje te draaien en 's avonds naar Suus om daar haar eerste gekookte maaltijd te gaan eten. Daarna samen opzoek naar het grote park waar iedereen het hier over heeft.

En in de tussentijd lekker van het zonnetje genieten in de achtertuin, aangezien het hier 28 graden wordt vandaag!

Dit was het voor nu wel weer even. Zal na dit berichtje meteen wat foto's plaatsen van het huis.

Gros bisous

  • 08 September 2012 - 11:17

    Marty:

    Bonjour Denise,

    Kei leuk zo jouw berichtjes! Ik zie dat je al aardig ingeburgerd raakt. De foto's zijn ook leuk! Moet je nou 5 dagen van de week naar school? Da's hefig dan zeg! Zijn alle lessen in het frans?
    Wat een leuk huis trouwens, daar zou ik het ook wel volhouden, toch? Maak er iets moois van en geniet er van! Voor je het weet is de tijd al weer voorbij.
    En als je na 5 maanden terug komt, kan je ook prima frans koken! Al doende leert men, ha ha.

    groeten

    Marty en de rest

  • 08 September 2012 - 11:26

    Denise Van Putten:

    Hi Marty en de rest :),

    Volgende week moet ik ook 5 dagen naar school, maar dat is niet alle weken het geval.

    Ik had alle vakken in het Frans, maar na mijn eerste les heb ik er daar meteen zoveel mogelijk geprobeerd te veranderen naar het Engels. Dus heb nu nog 5 Franse vakken en 4 Engelse vakken.

    T moet wel leuke blijven, hea haha!

    Groetjes


  • 08 September 2012 - 17:29

    Madelon:

    Hoi Denise,

    hartstikke leuk die foto's, die usb-stick voor je mobiel doet het dus goed.
    Geniet van je weekend, je kunt het rustig aan doen, je hoeft geen 80 km te lopen, ;-)

    Groetjes van Madelon
    (ben al moe van op en neer naar de stad, haha)
    (of was het heen en weer)

  • 09 September 2012 - 11:17

    Opa En Oma Timmers:

    Leuk weer wat van je te horen.
    Wat fijn dat we in het Nederlands reageren?
    Je hebt het wel druk op school, maar dat is niet erg.
    Het is hier ook mooi weer.
    Is je vloer al schoon of moet je nog op slippers lopen?
    Je hebt een leuk huis en gezellig dat je het met Suus goed kunt vinden.
    Groetjes opa en oma xxxxx

  • 10 September 2012 - 09:45

    Adriënne:

    Hey Denise,

    Keileuk je verslag, vooral mee doorgaan, dan lijkt de afstand niet zo groot.
    Ik heb echt medelijden met je, dat doe je een student toch niet aan, zulke lange schooldagen!
    Maar zoals je weet is het niet anders als je werkt, alleen wij hebben niet zoveel koffiepauzes.
    Zo te lezen komt het daar echt wel goed met je, je onderneemt leuke dingen.
    Ga vooral zo door!

    Groetjes Adriënne

  • 10 September 2012 - 18:47

    Michelle:

    hee meid allemaal kei leuk zo te horen .... op school na dan haha.
    mis je alleen nu al hoor..
    mijn 1e werkdag ging ook goed effe tussendoor.
    zijn je kamergenoten ook gezellig ??
    hou zo vol daaro met wassen en schoonmaken haha en tot het volgende verslag

    mis je xxxxjes ly mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 10799

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: