Première journée d'école! - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Première journée d'école! - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Première journée d'école!

Blijf op de hoogte en volg Denise

03 September 2012 | Frankrijk, Troyes

Bonsoir,

De titel is in het Frans, dus er is al verbetering met de vorige update!

Vanochtend om half 9 begon school. Met de fiets duurde het nog geen 15 min. Dus dat is fijn om te weten, lang leve het later zetten van mijn wekker!

Alle internationale studenten werden ontvangen met een frans ontbijtje. Helaas bestond die van mij uit een croissantje en jus, aangezien ik van de stress nog geen honger heb en dus niks door me strot krijg. Deze genas een half uur later, na het zien van een mini chausson aux pommes.

Daarna kregen we een rondleiding door de school. Hij bestaat uit 3 etages en we passen er gelukkig allemaal net in. Het is een leuke school.

S'middags kregen we een lunch vanuit school. Deze bestond voor mij uit: Een steak, frietjes, salade, een fruit schaaltje en een chocolade toetje.

Daarna moesten we een account maken. Dus na een aantal keer fantiek te hebben getyped, stonden er de meest wazige woorden. Vergeten de franse hebben een AZERTY-toetsenbord!

Suus (mijn mede-uitgezonden Avans gangster) en ik dachten dat we de enige NL'ers waren. Verder op de dag kwamen we er 2 tegen. Aan het eind van de dag bleken we met 8 te zijn. Hup Holland Hup!

Aan het einde van de dag hebben we met alle internationale studenten een foto gemaakt. En daarna nog een foto per land.

Doordat ik vanmiddag goed heb gegeten, hoef ik gelukkig niet meer te koken. Whoop whoop, weer een dag kunnen uitstellen. Dus ik ben dit aan het typen met een heerlijk belegt stokbroodje en een mok met cup-a-soup. Zelf belegt, bien sûre.

Nou dit was het weer voor nu. Foto's zullen er binnenkort wel een keer opkomen. En ik ben niet in Canada zoals het profiel aangeeft, maar ik krijg het niet gefikst!

À Bientôt!

  • 03 September 2012 - 21:43

    Madelon:

    Hup Denise Hup!!
    Je bent goed bezig!
    Ik hoop dat het scherm van je laptop de skype-beelden aankon, want waar op deze wereld tref je zo'n fraai stel mensen aan, haha
    Groetjes van de Denise supportersclub!




  • 03 September 2012 - 23:17

    Opa Timmers:

    Denise we zijn trots op je

  • 04 September 2012 - 11:28

    Oma Timmers:



    grote kleindochter,
    We hebben je gisteravond in beeld gezien dat is weer eens iets anders.
    Hoe vond je de soes van Maxime, smaakte het nog een beetje?
    Denise het gaat je goed.
    groetjes je oma

  • 04 September 2012 - 13:10

    Samuel:

    Haha je had bij oma kunnen oefenen, die hebben in België ook azerty.
    Succes verder van de week, we spreken elkaar nog wel vanaaf.
    Kussies xxx

  • 05 September 2012 - 16:57

    Druk Zusje:

    Hi Schaapje,

    Ik denk dat ik maar eens aan je moeder ga vragen of ze mij franse les wil geven zodat ik jou ik het frans kan antwoorden. Jou te zien via het scherm was weer eens iets anders dan live. Maar ja, je ziet je fanclub vergeet jou niet. Ik hoop dat je nu een beetje meer gewend bent in het verre?

    Liefs van een Druk Zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 10798

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: