Laatste weekend in Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Laatste weekend in Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Laatste weekend in Troyes

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 Oktober 2012 | Frankrijk, Troyes

Zo, dat is al weer even geleden. Er gebeurt dus niet constant iets spannend, interessant of boeiends hier.

Afgelopen donderdag was er een thema feest georganiseerd in de Salsa bar door een aantal Erasmus studenten. Thema: Color blocking.

Allemaal heel leuk en aardig, maar dat wordt best lastig als je alleen maar spijkerbroeken bij hebt en een paar lichte t-shirts.

De redding kwam snel, want ik kwam erachter dat ik een shirt met strepen in verschillende kleuren had en rode lipstift. Klaar is klara!

Suus en ik hebben er een uur gezeten en met een aantal mensen gepraat. Al gauw verveelde we ons stierlijk en was het plan om maar weer naar huis te gaan. Voor het eerst tijdens ons verblijf hebben we eens fatsoenlijk afscheid genomen in plaats van sneaky naar de deur te gaan.

Conclusie: wij hadden veel eerder weg moeten gaan, want het conversatieniveau was het driedubbele van wat het de gehele avond was geweest. 'Gaan jullie al?' 'Nee, jullie mogen nog niet gaan'! 'Blijf nog eventjes'.

Na 2uur afscheid nemen hadden wij eindelijk de deur van de bar bereikt en konden wij naar huis. Het was wel gezellig.

Gisteren was ik uitgenodigd om bij Suus en haar ouders te komen eten. Haar ouders zijn hier van woensdag tot zondag.

Nadat wij om half 8 klaar waren met school zijn we meteen door naar Suus gegaan en daar stond de maaltijd al klaar! Love it!

We hebben heerlijk rijst met uitjes, kipsaté, kroepoek en augurk gegeten.

Aan het eind van de avond zijn we met zijn 4'tjes de stad in gegaan om een drankje te doen.
Ik vroeg netjes om een café noir. Toen de serveerster terug kwam met de bestelling zag ik mijn kopje... Ik was vergeten dat je er 'grand' voor moet zetten. Dus ik was na 2 slokken alweer klaar.

Daarna hebben Suus en ik nog een drankje gedaan met een aantal Erasmus studenten die naast ons op het terras zaten. Altijd gezellig.

Dan zal ik ook maar even de titel uitleggen:
Suus en ik hebben vanaf as. vrijdag een week vakantie. Dus wij wilde dan graag naar huis.

Toen we het gingen plannen hadden we vrijdags les tot 17.15. Dus konden we op tijd een trein pakken naar Parijs om zo de eurolinesbus van 23.00u te halen.

Toen kwamen we er in eerste instantie achter dat we een examen hadden waardoor we geen vakantie hadden. Nadat we een aantal vakken hadden veranderd verviel ook dit tentamen.
Daarna was de goedkoopste bus al vol. Toen we uiteindelijk een bus hadden voor een goede prijs, kwamen we er vorige week zaterdag achter dat we ineens een tentamen hebben op vrijdag van 17.45 tot 19.45u. Hierdoor haalde we de trein niet die we moesten hebben om op tijd bij de bus te komen.

Nu kwamen we er gister achter dat de trein die het niet zou halen ineens een kwartier eerder aankomt in Parijs, waardoor we de bus kunnen halen!

Dus ik ben in wolluk van 27 oktober tot 3 november! Morgen wel nog even het treinkaartje halen and then we're good to go!

Toedeledokies!

  • 22 Oktober 2012 - 21:18

    Yvonne:

    hoop je dit weekend weer te zien..! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 10789

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: