Beginning of the end! - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Beginning of the end! - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Beginning of the end!

Blijf op de hoogte en volg Denise

17 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Portsmouth

Maandag is het week 12! Ben er nog lang niet, maar ben nu al wel over de helft.

Jullie zullen wel denken, nu alweer een berichtje, maar vorige week heeft ze er al een geschreven. Nou, dat komt omdat ik een kaartje heb gekregen waarop stond dat ik vaker moet schrijven. Dus Adriënne, speciaal voor jou een extra editie!

Afgelopen dinsdag zijn we met een aantal collega's (Lara, Luis, Diego, Ilhem, Joelle en Said) gaan Bowlen. Op de site staat dit: Every Tuesday night is Student Night at Bowlplex Tower Park! Students bowl for just £2 per person per game from 6pm.

Dus hebben wij £2 betaald? Natuurlijk niet, want alles in Engeland is uiteindelijk anders. Wat hebben wij wel betaald? £8, voor 2 games. Dit kost eigenlijk £6, maar omdat je voor korting een kortingskaart moet aanschaffen, hebben wij nog £2 extra betaald, zodat we in het vervolg korting krijgen. Snap jij, snap ik em. Maar die Engelse weten wel hoe ze geld aan je moeten verdienen.

Even voor de duidelijkheid, £8 is nog steeds niet duur. Maar wel jammer, dat als je van £2 uitgaat het er ineens 6 meer worden.

Achja, het was verder hartstikke gezellig. We hebben 2 uur gebowld en veel gelachen. Luis gooide de kraters in de baan en Said kon alleen maar strikes gooien.

Verder heb ik doordeweeks alleen maar gewerkt. En toen was het zaterdag!

Zaterdag had ik met Susanne afgesproken in Brighton. Dit was zowel super gezellig als een leuk en cultureel dagje uit. Beetje cultuur snuiven op zijn tijd kan geen kwaad.

Eenmaal aangekomen op het station zijn we meteen doorgelopen naar Choccywoccydoodah. Voor diegene die niet weet wat het is: Het is een bedrijf dat taarten en allerlei kunstwerkjes van Chocolade maakt, ze hebben een eigen formule en hebben een serie op TLC.

Ik heb hier ook voor een stage gekeken en heb toen een foto met handtekeningen gehad en 2 vouchers. Dus was het mijn missie om dan in Brighton, waar de serie is opgenomen, de winkel op te zoeken en mijn vouchers in te ruilen voor een kop Chocomel! Nou dames en heren, het was een heerlijk, machtige brei van pure chocolade, marshmallow, slagroom en witte chocolade vlokken. Hmmm... en dit alles GRATIS!

Daarna zijn we naar de pier gegaan en hebben we de afgebrande pier gezien: "West Pier" en de nieuwe pier: "Brighton Pier". Eenmaal op de Brighton pier, besloten we om in 2 kermis attracties te gaan. Eerst in het Horror Hotel en daarna in de Crazy Mouse. Ik heb een filmpje van die laatste, en daar kun je horen, wat voor toffe attractie het is. Om misselijk van te worden!

Na de pier zijn we terug het centrum in gegaan en daar hebben we het Royal Pavilion, Brighton museum of Art Gallery, Brighton Dome, het Theatre en de winkel straatjes gezien.

Om iets voor 8 hebben we op het station afscheid genomen na een top dagje samen. Hartstikke mooie foto's hebben we kunnen maken en het weer zat goed mee. Heel de dag hebben we zon gehad en het was helder, waardoor het dan wel weer super koud was 's avonds, maar niks te klagen want we hadden ons winterjas niet voor niks aangedaan!

Dat was het weer voor deze week. Vandaag mijn 2e verslag ingeleverd, zijn we daar ook weer vanaf. Kunnen we weer beginnen aan nummer 3, bleh.

Zal nog wat foto's uploaden om jullie jaloers te maken (En Adje, zal er ook nog één van me collega's bij doen)! Tot het volgende verslag.

  • 17 November 2013 - 20:15

    Druk Zusje:

    Hi Schaapje, goed te lezen dat je een geweldige dag in Brighton hebt gehad samen met Suus. Maak er nog wat van de periode tot kerst. We skypen nog deze week. Groetjes

  • 18 November 2013 - 09:06

    Adriënne:

    Nu moet ik natuurlijk wel reageren.
    Weer een ontzettend leuk verslag om de week mee te beginnen en mijn dank daarvoor. Als het nodig is om weer zo'n verslag te krijgen stuur ik wel weer een kaartje hoor. (haha)
    Ik wil ook zo'n vossentrui.........(ahum)

  • 18 November 2013 - 12:01

    Denise Van Putten:

    Dat is ook leuk voor mij om de reacties te lezen, want ik zie wel dat het verslag zoveel keer is bekeken. Maar vervolgens blijft het 9/10 stil. Het is stil aan de overkant haha.

    Kan wel een vossentrui voor je regelen... Snap dat je er ook een wilt (Kuch).

    En Yvonne, ze praten hier over de strengste winter sinds '47, dus wie weet sneeuw ik hier wel in. We gaan het zien.

  • 18 November 2013 - 18:51

    Madelon:

    Ik dacht dat een foxy lady er héél anders uitzag, haha.

    Ben trouwens helemaal niet jaloers op die chocomel (ik bedoel dus wél).

    Toelie heeft de sneeuwschuiver al klaar staan om je uit te graven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 10800

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: