3,5 weeks till Christmas! - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu 3,5 weeks till Christmas! - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

3,5 weeks till Christmas!

Blijf op de hoogte en volg Denise

01 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Portsmouth

Hee, Hoo here we go! Het is weer tijd voor nieuw leesvoer!

De week van 18 november was uitermate spannend. Ik heb telefoontjes gepleegd, mailtjes verstuurd, vouchers geprint en al mijn andere taken gedaan. Conclusie: ik had voor de verandering wat te doen.

Op vrijdag 22 november ben ik na het werk naar het Ibis hotel gegaan, want Opa en Oma kwamen Engeland onveilig maken.

Na een nieuw overlevingspakket uit te hebben gepakt, hebben we Oma's zelf gemaakte Tomatensoep gegeten (Lang leve goed voer!).

Zaterdag begon de dag met ontbijt in het hotel (Living the good life), waarna we onze dag voortzetten in London. Eenmaal aangekomen in London, was het een goed idee om met de metro naar de London Eye te gaan. Waarschijnlijk had iedereen in London het idee om de metro te gebruiken, want het was druk, o zo druk. Dus dat was meteen de eerste en laatste keer die dag dat we de metro hebben gebruikt.

Opa is kaartjes gaan halen voor de London Eye. De rij om erin te gaan liep redelijk door, dus lang hebben we uiteindelijk niet hoeven wachten. Eenmaal op het hoogste punt aangekomen, was het een super uitzicht over London. Gelukkig hadden we het weer goed mee, want de lucht was strak blauw en het zonnetje scheen.

Hierna zijn we naar Trafalgar Square, want je kon gratis National Gallery in. Het is maar dat we er binnen zijn geweest. Conclusie: er hangen heel veel schilderijen...

Daarna zijn we naar Picadilly circus gelopen en zijn we Regent Street ingeslagen. Hier zijn we redelijk snel een kleiner straatje in gegaan, want iedereen was zijn kerst inkopen aan het doe, volgens mij.

Na een lekker kopje Chocomel zijn we terug gegaan naar the London Eye, want er tegenover zat een Chinees waar je voor een leuk bedrag onbeperkt kon eten. Opa en Oma hadden hier een jaar geleden ook al eens gegeten, dus het was voor herhaling vatbaar. Eenmaal aangekomen was er geen Chinees...
Er zat een Fish & Chips zaak, dus toen Opa en Oma er uitliepen om de Chinees te zoeken, werd ik door de Manager gestopt en kreeg ik kortingsbonnen als ik Opa en Oma terug wist te halen.

Dus toen we uiteindelijk tot de conclusie kwamen dat de Chinees failliet was, zijn we bij de Fish & Chips zaak gaan eten. Toen we binnen kwamen sprak ik de Manager aan dat ik ze terug had gehaald, dus zoals beloofd kregen we 20% korting!
Na het eten zijn we terug naar het station gegaan om de trein naar Portsmouth te pakken.

Zondags begon de dag wederom met ontbijt in het hotel. Daarna zijn we eerst naar Commercial Road gegaan, daar had ik een cadeautje voor Maxime's verjaardag gehaald en nog een muts en sjaal bij de Primark (Ik zal het niet koud krijgen hier haha). Vervolgens zijn we doorgelopen naar Historic Dockyard en hebben we daar het Mary Rose museum, 2 wat algemenere musea en de HMS Warrior bezichtigd. Zelf had ik nog de jaarkaart van Samuel en mijzelf en van Lara mocht ik er één lenen, waardoor Opa en Oma er gratis in konden (Scheelt toch weer 32 pound).

Daarna zijn we naar Gunwharf gegaan en zijn Opa en Oma de Spinnaker Tower ingegaan. Ben er nu al 2 keer in geweest en het uitzicht verandert niet. Hierna zijn we de auto gaan halen en zijn we naar Mozzarella Joes gegaan. Het blijft een leuke tent om te eten!

Maandags ging de wekker vroeg, want toen was het een afscheidsontbijt. Opa en Oma vertrokken iets voor 8 en daarna ben ik, na terug te zijn gegaan naar huis om te checken of ik überhaupt wel de voordeur op slot had gedaan, naar mijn werk te gaan.

Dinsdag 26 november ben ik samen met Lara vanuit het werk naar de Bios in Gunwharf gegaan om de nieuwste Hunger Games film: Catching Fire te kijken. Het was een goede film, Lara heeft met veel moeite haar boek maandagavond nog uitgelezen om dinsdags naar de film te kunnen. Maar wat een einde, net of de film stopt voor 10 minuten pauze... Dus dat wordt deel 3 ook kijken als die uitkomt.

Vrijdags was Luis jarig. Hij werd 23. Dus donderdag zijn Anna-Marie, Joelle, Lara en ik naar ASDA gegaan om wat cadeau's te halen. Iedereen had 3 euro ingelegd, dus we hadden een budget van 21 pound. Hiervoor hadden we uiteindelijk: 1 kaart, 16 ballonnen, mok met golfbal, club en sokken, Gilette pakket en een button.

Dus vrijdag was ik met Lara 15 minuten eerder op de zaak om ballonnen op te blazen en zijn plek te versieren. Toen Luis binnen kwam zijn we met zijn alle Happy Birthday gaan zingen. Zijn gezicht was echt Priceless. Helemaal verbaasd en hij vond de cadeau's super leuk.
Vrijdag avond zijn we daarom naar Hester Road gegaan om daar wat te drinken en om later uit te gaan naar Liquid. Het was een super gezellig avond, lekker aan niks anders denken dan lol maken. Zulke dingen heb je hier zo nu en dan wel eens nodig.

Zaterdag ging ik om 11 uur met Ilhem, Said, Lara en Luis naar Winchester. Ilhem en Said hebben hun auto meegenomen naar Engeland en in plaats van met de trein te gaan, zijn we lekker op het gemak met de auto naar Winchester gereden. Winchester zelf is redelijk saai. Er is een grote kathedraal, waarvoor je moet betalen, dus daar zijn we niet in geweest. Verder was er een grote kerstmarkt, dus we hebben langs alle kraampjes gelopen en wat foto's gemaakt. Uiteindelijk waren we rond 4.15pm terug in Portsmouth. Samen met Lara ben ik nog Chocomel gaan drinken in Albert Road. Hartstikke gezellig tentje, super knus en lekker warm.

Nu zit ik in Rudolf's Fleechtrui, die al sinds Frankrijk door mij is geclaimd, met een kop thee en wat chocolade pepernoten die hier al liggen sinds Moeke, Toele en Poemel hier zijn geweest haha. Vandaag alles op het gemakske, beetje schoonmaken en nog wat voor school doen (Of niet haha).

  • 03 December 2013 - 18:38

    Madelon:

    en nu nog 3 weken te gaan, Yihaaaa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 10783

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: