Start of week 7 - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Start of week 7 - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Start of week 7

Blijf op de hoogte en volg Denise

14 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Portsmouth

Ben ik weer met de 3e echte update.

Ik ben hier nu 6 weken en ben begonnen aan mijn 7e week. Wat is er allemaal gebeurt sinds mijn laatste update. Dat ga ik jullie nu (vertellen is niet het juiste woord) beschrijven!

Week 4, 23/09/2013:
De week na de toffe zaterdag in London. De vriend van Hélène zou deze woensdag naar Afghanistan vertrekken (Hij spoort bommen op en maakt deze onklaar). Om haar gedachten te verzetten zijn we daarom naar Vue cinema in Portsmouth geweest. Dit is de bioscoop in Gunwharf, voor zover ik weet is het ook de enige hier. De keuze: Romantische film of Overdreven mannen actie.
Dit werd dus Overdreven mannen actie (White House Down), want geen van ons beide zat te wachten op een romantische film.
Vrijdags zijn we gaan stappen. Alberto (Een Spaans/Ierse gozer en bewoner van een huis in Hester Road) zou vertrekken naar London en gaf daarom een afscheidsfeest. We begonnen in Hester Road, hebben onze tocht vervolgd naar de One Eyed Dog om het af te sluiten in Scandals.
Zaterdags ben ik met Hélène Portsmouth in gegaan om wat te shoppen. Om 13.00u hadden we afgesproken bij de Lidl en uiteindelijk waren we om 22.00u thuis. De enige winkel waar we wat hadden gekocht was: Tromgeroffel, zo'n winkel als deze heb je nergens, Pampampampaaam: PRIMARK! Ooh en een overheerlijke milkshake bij Shakeaway. Rond een uur of 7 zijn we gaan eten bij The Registry met een aantal mensen van Hester Road.

Week 5, 30/09/2013:
Dit was een redelijk saaie week. In deze week ben ik op een dinsdag met Lara naar de Vue cinema gegaan. Daar zouden we met een Hongaar genaamd Orosz afspreken, omdat hij vanuit zijn werk kwam. (Uiteraard woont deze persoon ook in Hester Road). Dit keer was het een spannende film. Prisoners, wat een langdradige film met een poep eind. Achja, verder was de avond wel gezellig.
Zondags ben ik naar het strand vertrokken om 2 uur op het strand te zitten, muziek te luisteren, van de zon te genieten en naar het prachtige uitzicht te turen.

Week 6, 07/10/2013:
Deze week duurde lang. Twee van de 5 dagen ben ik een half uur eerder begonnen, zodat ik vrijdag ( Dit was voor deze week, de dag der dagen) een uur eerder weg kon. Om half 4 was ik klaar met werken, hierna ging ik snel langs de Lidl voor boodschappen, daarna snel door naar huis (boodschappen opruimen, haren kammen, deo spuiten en een kauwgompje) en ik was klaar om Samuël van het station te halen. Happy Days!
Zaterdag zijn we om 11.00u vertrokken richting de boulevard. Het weer was prachtig en de temperatuur prima. Wij hebben de boulevard afgelopen tot aan Historic Dockyard. Wat hebben we in de tussentijd nog bezocht: Southsea Rose Garden, Southsea Castle, D-day museum, Portsmouth Cathedral, Gunwharf, Historic Dockyard (alleen konden we nergens in omdat het ging sluiten) om vervolgens terug te gaan naar Gunwharf om een film te kijken (Rush). Om een uurtje of 8 waren we terug thuis.
Zondag zijn we weer rond 11.00u vertrokken. Dit keer als doel: Historic Dockyard. Voor £26 hebben we beide nu een jaarabonnement voor Historic Dockyard, omdat het anders £10 per attractie kost. Dus nu hebben we: HMS Warrior 1860, Mary Rose Museum, HMS Victory, HMS Victory Museum, National Museum of the Royal Navy en Action stations bezichtigd. Informatie overkill, maar wel uitstekende oplossing voor een regenachtige dag zoals zondag. Daarna zijn we gaan uit eten bij Chiquito (Een Mexicaanse tent in Gunwharf). Eenmaal thuis, hadden we nog een filmpje opgezet om de laatste dag af te sluiten.
Vanochtend heb ik Samuël naar het station gebracht. En ben ik om 13.30u naar de zaak gegaan om nog 3,5u te werken.

Ik heb dit weekend een heerlijk weekend gehad met Sam. Lekker met zijn 2'tjes rondstruinen door Portsmouth, cultuur snuiven en van elkaars gezelschap genieten!

Nog maar 10,5 week te gaan, dan is het Kerst en ben ik voor 1,5 week thuis. Counting the months, weeks and eventually days!

  • 15 Oktober 2013 - 18:38

    Madelon:

    Knetter, dat is nog eens een verslag.
    Lijkt het zo, of is het ook zo dat die letters steeds kleiner worden, het kan ook aan mijn ogen liggen. (ik typte dat laatste woord ook al bijna met 3 g's)
    Verzin ook nog maar eens uitstapjes voor als de van Putjes Portsmouth weer onveilig komen maken. Ik vermoed dat een grondige inspectie van de Primark een vereiste is. haha

  • 15 Oktober 2013 - 19:10

    Madelon:

    ik zeg: waar is het beeldmateriaal?
    klopt, ik ben vervelend
    what's new?

  • 16 Oktober 2013 - 18:43

    Denise Van Putten:

    Nee, ik zie het nu ook. Dan moet je extra veel moeite doen om het verslag te lezen. Qua uitstapjes heb ik al dingen bedacht, maar alles op zu'n gemakje ;). Kijk eerst maar hoeveel geld je nog over hebt na de Primark haha.
    En qua beeldmateriaal: Die show ik wel over 15,5 dag! (Ik tel verder niet af ofzo, hoe kom je daar nu bij)

  • 17 Oktober 2013 - 12:38

    Druk Zusje:

    Hi Schaapje,

    Ik hoop dat je de komende tijd nog veel leuke dingen gaat ondernemen!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 10789

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: