Update nummer 2! - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu Update nummer 2! - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Denise Putten - WaarBenJij.nu

Update nummer 2!

Blijf op de hoogte en volg Denise

22 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Portsmouth

Het is alweer even geleden dat ik iets heb laten weten. Maar als je niks bijzonders mee maakt, valt er ook weinig boeiends te schrijven.

Snelle opsomming van de omgeving, taal en mijn huis:

Het werk is niet wat ze mij hadden verteld dat het zou zijn. Het werk bestaat uit boekingen maken voor de Paarden races, klanten helpen met vragen voor zowel GoHorseracing en GOFerraridriving en de taken die de baas mij geeft. Deze verschillen per keer. Er zijn momenteel 7 stagiaires en 6 vaste werknemers (inclusief de 2 bazen).

De taal is verder geen probleem. Kom je natuurlijk altijd wel woorden tegen waar je niks van kan maken of een Schot of Ier praat heerlijk plat, dan wordt het ook lastig.

Mijn huis is verder prima. Woon nu dan samen met 2 kerels. Kom ze alleen nog niet tegen. We leven letterlijk langs mekaar heen.

De omgeving is prachtig, binnen 15 minuten lopen ben je aan zee. En op de fiets kan je makkelijk heel de boulevard af fietsen. Aan de andere kant van de zee ligt de Isle of Wight waar ik graag nog een keer heen zou willen.

Week 1, 02/09/2013:
Deze eerste week heb ik vooral gekeken wat mijn werkzaamheden zijn en hoe alles werkt. Van de baas moest ik de Guidelines doorlezen. Dit heeft uiteindelijk 1,5 dag geduurd, voordat ik alles had doorgenomen. En momenteel ben ik het meeste ook alweer vergeten haha!

Die vrijdag ben ik samen met een Judith, Hélène en Lara Portsmouth ingegaan. We hadden afgesproken bij hun thuis (mijn oude huis, Hester Road). Het was de bedoeling dat we naar Tiger Tiger zouden gaan. Dat is een club.
Het grappige van alles was, dat mijn collega's mij 's middags hadden gewaarschuwd voor de Engelse dames. Deze zouden Under-Dressed zijn.
Toen ik 's avonds in Hester Road aankwamen, hadden mijn beste collega's zich net zo aangekleed! Kwam ik aan in mijn spijkerbroek broek en T-shirt.

Een andere huisgenoot in Hester Road had met zijn vrienden afgesproken om te gaan Pub-hoppen. Aangezien de meeste nog nooit naar een Pub waren geweest ( ik ook niet trouwens) zijn we met zijn alle naar 2 Pubs geweest. Dit was hartstikke gezellig. En blijkbaar ook heel dicht bij mijn huis ( Goed om te weten).

Week 2, 09/09/2013:
Maandag zijn we met Judith, Lara, Hélène, Said en Monica gaan uiteten bij The Slug and Lettuce. Dit was omdat Judith (degene van wie ik het werk ging overnemen) woensdag naar huis zou gaan. Haar 3 maanden stage zouden dan afgelopen zijn.
Iedere maandag is het daar eten voor de helft van de prijs. Het ziet er erg leuk uit en het eten is nog goed ook. Had voor £8 een New Zealand Burger, frietjes, salade en een flinke cola.

Vanaf donderdag zat ik dus op mijn huidige werkplek. On my own, all by myself. Not knowing what to tell the customers who were calling me with questions, I did not have an answer for. Dus dat was natuurlijk heel fijn.

Dat weekend was het Open Heritage. Hetzelfde als Open Monumenten dag in Nederland. Uiteindelijk ben ik op zondag een stukje gaan lopen over de boulevard, aangezien ik daar op 15 minuten lopen van woon. Het was die dag wel bewolkt, maar toch vond ik het niet nodig om een paraplu mee te nemen. Sukkel! Dus toen ik het verst van mijn huis af was, begon het natuurlijk kei hard te regenen.
Daardoor heb ik wel de Southsea Rose Garden gevonden, dat is een grote tuin met veel verschillende rozen. Maar die bloeien nu dus niet meer. Daarna kwam ik langs het Natural History Museum van Portsmouth. Omdat het zo hard regende ben ik naar binnen gegaan en deze bleek ook nog gratis te zijn. Het was dan wel niet spectaculair, maar toch wel geinig om door te lopen. Het is niet erg groot, dus als ik er een uurtje binnen ben geweest is het lang.

Week 3, 16/09/2013:
Deze week verliep niet zo heel soepel. Dacht dat ik mijn OV-vergoeding niet goed had geregeld. Bleek achteraf niks aan de hand te zijn. Woensdag verliep niet echt vlot op mijn werk, ik maakte fouten in de boekingen, kon de klanten niet te woord staan en kreeg op mijn kop van een van onze resellers. Donderdag stond er opeens een 2e huisgenoot in de gang. 'Hallo ik ben huppeldepup (ben zijn naam alweer vergeten), ik kom hier wonen vanaf vandaag'.

Maar toen was het zaterdag! De beste dag tot nu toe. Ik ging naar London en zou Susanne daar treffen op het station. De totale reis duur bedroeg 4,5 uur. 2 uur en 15 minuten enkele reis. Maar dat was het allemaal waard.

Wat we allemaal hebben gezien die dag:
The London Eye, Westminster Bridge, Big Ben, Downing street, The National Gallery, Buckingham pallace, St James Park, St Pauls Cathedral, Millenium Bridge, The Shard, 30 St Mary axe, Tower Bridge, Tower of London, Piccadilly Circus, M&M's World en Oxford Circus.
En dat in minder dan 8 uur.

Het was echt een super dag. We hebben gelachen, frustraties gedeeld en over vanalles en nog wat gekletst. Heerlijk van de stad kunnen genieten. Dit avontuur ook weer met zijn 2'en kunnen delen. En 123 foto's gemaakt.

De dag sloten we af in Piccadilly circus bij de Pizza hut. Tijdens het afrekenen kwamen we erachter dat het 2 voor de prijs van 1 was. Dat was de kers op de taart.
En toen waren een beetje laat de metro in gestapt, waardoor we het laatste kwartier hebben lopen rennen en haasten, zodat ik mijn trein terug zou halen. Die pizza was er ook meteen weer af haha. Eenmaal in de trein aangekomen, waser geen zitplek meer. Dus heb ik de eerste 1,5 uur van de reis in het bagagerek gezeten. Je moet roeien met de riemen die je hebt.

Ik ben qua humeur weer helemaal opgeknapt, dus Susanne en ik hebben al afgesproken meer van dit soort tripjes in te gaan plannen.

Keep you posted.

Ps. Mocht je een weekend niks te doen hebben. Ik weet een heel leuk adresje in Portsmouth haha!

  • 22 September 2013 - 20:38

    Madelon:

    Haha, de sisters in crime hebben Londen onveilig gemaakt, geweldig! Het was de juiste oppepper op het juiste moment.
    un: les deux soeurs ont quitté Troyes
    two: new adventures ahead (typte zij met een frans accent)

    Het Downingstreet 12 verhaal heb is gemist, maar hebben jullie Quality Street al gevonden???
    Groetjes van een vervelende moeke.

  • 22 September 2013 - 20:38

    Madelon:

    Haha, de sisters in crime hebben Londen onveilig gemaakt, geweldig! Het was de juiste oppepper op het juiste moment.
    un: les deux soeurs ont quitté Troyes
    two: new adventures ahead (typte zij met een frans accent)

    Het Downingstreet 12 verhaal heb is gemist, maar hebben jullie Quality Street al gevonden???
    Groetjes van een vervelende moeke.

  • 22 September 2013 - 20:40

    Madelon:

    mmmmmmm, ik heb niks gedronken, behalve koffie, maar ik kan wel dubbel typen??

  • 22 September 2013 - 20:48

    Denise Van Putten:

    Je typt sneller dan je schaduw haha.

    Heb t Downingstreet 12 verhaal, maar weg gelaten. Klinkt als of ik geen idee had wat Downingstreet was, wie er zou wonen en op welk nummer.

    Weet niet wat Quality street is...? Dus het antwoord zal nee zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn avonturen volgen.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 10780

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Golden Moments, Portsmouth

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Frankrijk, Champagne, Aube en Troyes

Landen bezocht: